KASK CROSS, CZYLI JAKI KASK DO OFFROADU I MOTOCROSSU?

Kask to najważniejsza część ochrony biernej motocyklisty, pewnie z tego powodu jedyna wymagana na drogach publicznych. Złamaną rękę, czy nawet biodro da się poskładać, uszkodzenia mózgu pozostają najczęściej nieodwracalne. Dlatego nie warto oszczędzać – czy to kask crossowy, czy drogowy, warto wybrać ten najlepszy.

Przy wyborze kasku warto zwrócić uwagę na jego parametry. Wbrew opiniom rozpowszechnianym przez laików, kaski wcale nie są takie same – różnice między najtańszym i najdroższym mogą być ogromne, dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie kasku crossowego warto zapoznać się z jego budową i wybrać świadomie.

Kask cross - zadania

Kask motocyklowy ma za zadanie przyjąć na siebie energię uderzenia i rozproszyć ją po swojej powierzchni lub zamienić w dezintegrację, czyli po prostu rozpaść się. Specyfika użytkowania kasku crossowego obejmuje jednak nie tylko uderzenia podczas przewrotki, ale także te powodowane przez kamienie, gałęzie, a nawet kostki z motocyklowych opon. Kask taki musi też mieć daszek, którego zadaniem jest ochrona przed słońcem oraz zabrudzeniem gogli.

Za najlepsze uznaje się kaski z kompozytów włókien szklanych, aramidowych, węglowych, organicznych i innych. Dzięki swojej twardości i sztywności zapewniają optymalną ochronę przed perforacją. Niektórzy producenci kasków do motocrossu stosują także system, który, w przypadku uderzenia, umożliwia niewielki ruch warstw wypełnienia EPS. Zapewnia to dodatkową amortyzację – w przypadku uderzenia impuls zamieniany jest w ruch.

Nawet najtańszy kask powinien mieć certyfikat i być bezpieczny. iMX FMX to przykład, że nawet niedrogi produkt może zapewniać odpowiedni poziom bezpieczeństwa, być wygodny i dobrze wyglądać. Wypinane poduszki policzkowe, skorupa z poliwęglanu, wentylacja - to wszystko dostępne jest za niewiarygodnie niską cenę.

Nie polecamy kupowania kasków a Azji, Afryki lub Ameryki. Producenci projektują skorupy i wyściółki tak, by pasowały do kształtu głowy typowego dla populacji danego kontynentu. Nie jest więc niczym niezwykłym, że wydawałoby się identyczny kask sprowadzony z USA nie będzie pasował.

Wbrew obiegowym opiniom, waga kasku nie jest tak istotna, jak jego odpowiednie wyważenie. Najlepszym przykładem są tutaj kaski Arai, które, choć wcale nie najlżejsze, są świetnie wyważone, dzięki czemu niemal nie czuć ich na głowie. To kolejny argument za tym, żeby kask kupować tylko po wcześniejszym przymierzeniu.

Niezwykle ważną cechą kasku jest rodzaj zastosowanej w nim wentylacji. Podczas aktywności na motocyklu, rośnie tętno i oddech kierowcy staje się szybszy, potrzebuje on zatem większej ilości powietrza. Stąd, kaski cross mają wydłużoną część szczękową i liczne wloty powietrza.

źródło: https://dobresklepymotocyklowe.pl

Komentarze (0)

Produkt dodany do ulubionych

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.